Modifierade stan smiths

Idag, har det inte hänt mycket. Jag tänkte gå på stan en sväng men på grund av regnet lät jag bli, det får bli en annan dag. Förhoppningsvis imorgon. Men jag åkte i alla fall till coop för att handla, så jag har inte latat mig hela dagen.

Igår, tror jag det var, la jag upp en bild på en outfit jag bar. Där nämnde jag ett par "modifierade stan smith" och efter en förfrågan ska jag nu lägga upp bilder på dessa.
Som någon kanske ser är skorna inspirerade av en reklambild för snikers där ett par snarlika skor syntes. Då jag tyckte skorna såg läckra ut och tog för givet att de inte går att köpa plockade jag fram mina gamla stan smit från adidas, vilka som tur var inte hade kastats bort. Eftersom dessa var smutsiga och slitna började jag med att tvätt dom. Sedan skissade jag upp motivetmed tusch och började måla med vanlig hobbyfärg. På skorna fanns många gråa fläckar som jag målade över med vitt. Sedan satte jag igång att färglägga det uppskissade motivet. Jag tycker det blev bara, och den respons jag har fått har varit positiv.
Nu har jag hunnit slita ännu mer på skorna, som troligtvis sätt sina bästa dagar för länge sedan, och de används numer allt mer sällan. Jag har tänkt att byta skosnören på dom i ett sista försök att fräscha upp dom innan de slängs.. eller stoppas undan.


Klicka för att se större bild.
Jag passar även på att slänga upp en bild på "dagens outfit".

me

Idag hade jag på mig mina röda byxor från CM som inte har använts särskilt mycket. En gammal tee jag sytt guldknappar på. Ett par skor från tiger, vilka jag inte hade på mig när bilden togs. Och till sist ett skärp från h&m.

Kommentarer
Postat av: Manfred

Tack för att du tog dig tid åt att lägga upp Stan Smith-bilden.
Funderar också på att måla ett par helvita jack purcell som jag aldrig använder. Går färgen bort eller håller det sig bra?

2006-07-14 @ 20:31:13
Postat av: Johannes

ingen orsak!
joo färgen har hållit väldigt bra, med tanke på att jag använde dom lite i vintras då det var slaskigt. Och så har jag gått i dom en del i sand/jord vid vårt husbygge.. Klart att färgen har nötts lite, men inte så väldigt mycke.

Postat av: Johanna

Snyggt!

2006-07-15 @ 22:53:14
URL: http://johannag.blogg.se
Postat av: Johanna

Oops, fel länk i kommentaren ovan, webblogg ska de vara

2006-07-15 @ 22:55:39
URL: http://johannag.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback