Två Stasser!

Här är bilder på två stycken outfits jag hade denhär veckan. Jag kommer inte exakt ihåg vilken dag men den med hängslen hade jag först i alla fall.

kråka



Outfit 1:
Kavaj, second hand Velour
T-shirt, Sky
Byxor, Emilio
Halsband, h&m lånat av syrran

Outfit 2:
T-shirt: J.Lindeberg
Byxor, Gamla lite omsydda
Hängslen, Dressman

+ Svart farfarströja från h&m när det blev lite kallt

Ursäkta Röran (Jag Bygger Om)

Nu under kvällen och nästan en bit under natten har jag, som synes, börjat bygga om lite här på bloggen. Igentligen är inget sig likt sedan förut. Nästa steg är i alla fall att bli kvitt den fula understrukna texten som sabbar min header. Steg två är att få färg på texten i menyn. men eftersom detta är första gången jag kodar en blogg tar jag babysteps.

Men nu är det i alla fall dags att sova, upp och jobba ska jag i morgon och sedan bär det av till tjejen.

På söndag fortsätter jag med mina försök att åstadkomma en, till ytan, snyggare blogg än jag tidigare haft.
Gnatt!

Billig shoping i Bankok!

För ett par dagar sedan kom jag hem från Thailand där jag bland annat vari i Ao Nang, Koh Lanta och Bankok. Bra väder har det varit, soligt och varmt. Mycket trevligt folk och god mat. Resan råkade bli rätt inriktad på snorkling. Bland annat åkte vi på en snorklingstur vid några öar utanför kohlanta med ett senskt företag som köpt en stor båt och från den leder såväl snorklingsturer som dykturer.

Any way.. jag ska inte skriva ett resereportage nu. Jag tänkte istället posta en bild på lite av det jag köpte i Ao Nang och Bankok. Allt jag köpte finns tyvärr inte med på bild.

I Ao Nang blev de mästa köpt på marknader. I Bankok blev MBK huvudmålet för min shoppingtur, likaså marknader. Siam Center var jag också in på en sväng, helt enormt med ALLT man kan tänka sig, dyrt var det i alla fall!


kollage

Övre raden från vänster: T-shirt Sky, T-shirt Pre-loved, T-shirt Heavy Metal, T-shirt NPB Street wear.
Nedre raden från vänster: T-shirt Step BBK, Piké RL, T-shirt NPB Street wear, Halsduk h&m.
Stående från vänster: T-shirt A Bating Ape, Vantar h&m.

Alla t-shirtar var väldigt billiga och låg på priser mellan 20-60 kr förutom RL-pikén som var något dyrare (dock lite billigare än här i Sverige). Halsduken gick på 98 kr tror jag och vantarna på ca. 50 kr om jag inte missminner mig.

Utöver detta på bilden köpte jag ännu en T-shirt och ett par badshorts.

En tråkig sak som hände var när jag var inne i stan på Koh Lanta och hade hittat en affär som sålde riktigt snygga, lite rockiga t-shirts i bra storlekar (svårt att hitta) kom jag på mig själv med att ha glömt blånboken hemma. Men jag återvände till samma affär tre dagar senare, nu med pengar, för att upptäcka att affären var stängd. Den ÄNDA affären jag vill besöka var stängd, bara den. Det var dessutom min sista chans att besöka den. Jag blev måttligt irriterad.

Om ni undrar varför jag köpte de två näst intill identiska t-shirtarna med plåttriga tryck berodde det på tre olika faktorer; 1. Jag föll för trycken, tyckte de såg balla ut på långt håll. 2. Efter dagar i Bankok bland de färgglada ungdomarna och deras grymma stil blev jag hjärntvättad och inspirerad. 3. Det var en otroligt snäll och charmig tjej som jobbade i affären. Lite missnöjd blev jag då jag kom till hotellet och upptäkte att EN ärm på vardera tröja var grå, det ger en liten pyjamaskänsla över teen tycker jag. aja, jag får väl sova i dom..